Det kan se ut til at du bruker en nettleserversjon vi ikke støtter. Finn en nyere versjon her

Maskinteknikk

Maskinteknikk

Maskinteknikk er ein spennande utdanning innanfor eit fagområde med stor etterspurnad for fagskoleingeniørar. Utdanninga kvalifiserer til stillingar både innanfor privat og offentleg sektor og ein vil få eit godt fundament i prosjekt- og kvalitetsstyring, tilverkings- og konstruksjonsteknikk. Etter fullført studium vil ein vere i stand til å kunne planleggje, leie og kontrollere eigne og andre sine arbeidsoppgåver. Tilbodet er på Fagskolen i Hordaland sin studiestad Nordnes og på Stord.

Studiet er på 120 studiepoeng, som svarer til to år på fulltid. Fagskolen tilbyr eit toårig heiltidsstudium og treårig nettstøtta studium i fordjuping maskinteknikk ved studiestad Nordnes.  For nettstøtta studium blir det 6 vekesamlingar kvart skoleår pluss eksamensdagar, i tillegg til nettundervisning mellom samlingane. På studiestad Stord tilbyr vi et toårig samlingsbasert heiltidsstudium. Da er det samling frå måndag til fredag kvar tredje veke, så kan ein jobbe ved sida av studiane. Samlingane på skole vil innehalde mykje praktisk arbeid, bedriftsbesøk og demonstrasjonar. Mellom samlingane blir læringsplattforma Its learning og ulike former for nettundervisning brukt.

Som fagskoleingeniør med fordjuping i maskin er du kvalifisert for stillingar som konstruktør, arbeidsleiar, driftsleiar, vedlikehaldsleiar eller til å starte eiga bedrift. Fullført studium kan også blir brukt i en Bachelorgrad ved enkelte høgskolar.

Utdanningskoden er: FTT04

Slik søkjer du Studiestad Nordnes Studiestad Stord

Opptakskrav

Det generelle grunnlag for opptak er:
> fullført og greidd vidaregåande opplæring med fagbrev
eller
> minst 5 års relevant arbeidserfaring utan fagbrev.
NB! Søkjarar som kan dokumentere at dei skal gjennomføra fagprøve etter søknadsfristen, kan bli tildelt plass på vilkår om greidd prøve.

 

Utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, programområde Brønnteknikk: Boreoperatørfaget, Brønnfaget.
Utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, programområde Industriteknologi: Aluminiumskonstruksjonsfaget, CNC-maskineringsfaget, Dimensjonskontrollfaget, Finmekanikarfaget, Grafisk produksjonsteknikk, Industriell matproduksjon, Industriell overflatebehandling, Industrimekanikarfaget, Industrimontørfaget, Industrioppmålingsfaget, Industrirøyrleggjarfaget, Kran- og lyfteoperasjonsfaget, Modellbyggjarfaget, Motormekanikarfaget, NDT-kontrollørfaget, Plastmekanikarfaget, Platearbeidarfaget, Polymerkomposittfaget, Produksjonsteknikkfaget, Serigrafifaget, Støyperifaget, Sveisefaget, Termoplastfaget, Verktøymakarfaget.
Utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, programområde Kjøretøy: Bilfaget, Hjulutrustningsfaget, Motormekanikarfaget, Motorsykkelfaget, Reservedelsfaget.
Utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, programområde Laboratoriefag.
Utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, programområde Maritime fag: Matrosfaget, Motormannfaget.
Utdanningsprogram bygg- og anleggsteknikk, programområde Klima-, energi- og miljøteknikk: Røyrleggjarfaget.
Utdanningsprogram elektrofag, programområde Automatisering: Automatiseringsfaget, Fjernstyrte undervassoperasjonar.
Utdanningsprogram elektrofag, programområde Elenergi: Elektrikarfaget.

 

Søkjarar frå andre nordiske land er kvalifisert for opptak når den vidaregåande opplæringa i dei respektive landa gir generelt opptaksgrunnlag til tertiærutdanning tilsvarande norsk toårig fagskole. Søkjarar utanfor Norden kan søke NOKUT om godkjenning om utanlandsk fag- og yrkesopplæring.

Send oss ein e-post

 

Læringsutbytte

  • Kandidaten:
    • har kunnskap om begreper som nyttes innen maskinteknikk, beregningsmodeller, konstruksjonsverktøy og –teknikker, produksjonsteknikker, -utstyr og -prosesser som benyttes for å utvikle produkter innen mekanisk industri og petroleumsindustrien
    • har kunnskap om vedlikeholdsstrategier
    • har kunnskap om økonomistyring, organisasjon og ledelse samt markedsføringsledelse
    • har kunnskap om prosjekt- og kvalitetsstyring
    • har kunnskap om generelle prinsipper innen logistikk og produksjonsflyt
    • kan vurdere eget arbeid i henhold til normer, standarder, lover og forskrifter som gjelder for maskintekniske installasjoner og om nødvendige miljømessige hensyn er ivaretatt
    • har kunnskap om mekanisk industri og de ulike yrkesfelt innenfor denne industrien
    • kan oppdatere sin yrkesfaglige kunnskap innen mekanisk industri med litteratur og relevante fora innenfor bransjen, slik at en kan holde seg faglige oppdatert
    • kjenner til den mekaniske industriens historie, tradisjon, egenart og plass i samfunnet lokalt, nasjonalt og internasjonalt, spesielt med tanke på maskinteknikk
    • har innsikt i egne utviklingsmuligheter innen mekanisk industri og maskinteknikk

  • Kandidaten:
    • kan gjøre rede for valg av konstruksjonsverktøy, løsninger, komponenter og produksjonsprosesser som benyttes i konstruksjonsarbeid i maskinteknikkfaget
    • kan gjøre rede for valg av vedlikeholdsstrategi
    • kan gjøre rede for valg av metoder og prinsipper innen prosjektplanlegging, prosjektstyring, logistikk og produksjonsflyt
    • kan reflektere over tekniske og miljømessige aspekter ved sin faglige utøvelse og under veiledning forbedre og videreutvikle løsningene
    • kan finne og henvise til informasjon og fagstoff knyttet til maskinteknikk og vurdere relevansen for en yrkesfaglig problemstilling
    • kan kartlegge en situasjon og identifisere faglige problemstillinger innenfor konstruksjon og produksjon av maskintekniske produkter og behov for iverksetting av tiltak
    • kan vurdere bedriftens økonomiske situasjon, markeds- og ledelsesutfordringer, og treffe hensiktsmessige og begrunnede valg

  • Kandidaten:
    • kan planlegge, prosjektere og gjennomføre maskintekniske arbeidsoppgaver og prosjekter alene og som deltaker eller leder i gruppe, i tråd med etiske krav og retningslinjer for miljø og kvalitet som gjelder nasjonalt og internasjonalt
    • kan utføre arbeid etter bedriftens og/eller oppdragsgivers behov
    • kan bygge relasjoner med fagfeller innen maskinteknikk og på tvers av fag som logistikk, vedlikehold og kvalitetssikring, petroleumsteknologi og ledelsesfag, samt med eksterne målgrupper som myndigheter og kommunale instanser ved å opprette og utvikle team og nettverk
    • kan utveksle synspunkter på maskintekniske problemstillinger med andre med bakgrunn innenfor maskinteknikkbransjen og delta i diskusjoner om utvikling av god praksis
    • kan bidra til organisasjonsutvikling ved å følge med på ny teknologi innen maskinteknikkfaget som kan føre til nyskapning og innovasjon